Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kresba a její význam v předškolním věku
Orlická, Jana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šporclová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou a jejím významem v předškolním věku. Je rozdělená do dvou částí, a to na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické se zaměřuji na dětskou kresbu v propojení se specifickými aspekty vývoje předškolního věku, dále na pozitivní rozvoj dítěte pomocí kresby a ontogenezi grafického projevu. V závěru teoretické části zmiňuji také diagnostickou hodnotu dětské kresby a využití kresby v arteterapii. Na část teoretickou navazuje návrh výzkumu, jehož cílem je využití konkrétní projektivní kresebné metody - Kresba postavy u předškolních dětí jako doplňkové diagnostické metody. Klíčová slova: dětská kresba, předškolní věk, diagnostika, arteterapie.
Využití rožnovské arteterapie u lidí bez domova
BUREŠOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se věnuje současnému fenoménu bezdomovství v kontextu různých faktorů, které mají na vznik tohoto jevu zásadní vliv. Bezdomovství je v této práci uchopeno jako sociálně patologický jev, který se vyskytuje na poli dnešní moderní společnosti. Práce pojednává o základním dělení bezdomovství tak, jak jej dělí autoři v českém prostředí, přičemž nabízí i širší pohled zahraničních odborníků zejména z Velké Británie. Bezdomovecký způsob života je popisován z hlediska souvisejících somatických a psychických onemocnění. V této části práce se zmiňuji o desocializaci člověka na ulici, vedoucí k úpadku osobnosti. Dále jsou zmíněny jednotlivé sociální služby, kde jsou uvedeny možnosti psychoterapeutické péče. Práce je dále zaměřená na schopnost vyrovnání se daného jedince se zátěžovými situacemi, které bezdomovství bezesporu obnáší. V této části je zmíněna schopnost adaptability jedince, její vznik a možné determinanty, které ji ovlivňují. V této souvislosti je popisován rozdíl mezi aktivními vědomými strategiemi zvládání zátěže a neuvědomovanými obrannými mechanismy u lidí bez domova. Praktická část představuje výtvarně arteterapeutický program se skupinou bezdomovců, trvající šest měsíců. Cílem praktické části je nastínění metodického postupu arteterapeutické intervence a možností jejího využití u této cílové skupiny. Pozornost je zde zaměřena na sledování změn ve výtvarné tvorbě se zřetelem na výtvarný posun v souvislosti s metodickými instrukcemi. Poslední část bakalářské práce ilustruje a popisuje výtvarný projev bezdomovců nejen jako odraz jejich životních zkušeností, ale především jako názorný příklad jedinečnosti a originality využití arteterapie jako alternativní komunikační formu pro vyjádření lidských hodnot a základních potřeb osob bez přístřeší.
Využití arteterapie a artefiletiky v Útočišti, o. p. s.
VORLOVÁ, Petra
Předložená bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití arteterapie a artefiletiky v práci s uživateli služeb Útočiště o.p.s. Důraz je kladen zvláště na oblast sociální prevence, která je hlavní oblastí poskytovaných služeb. Teoretická část vymezuje základní pojmy arteterapie a artefiletika, jejich formy, metody a přístupy. Praktická část se zabývá možností konkrétního využití výtvarných technik v práci s uživateli služeb Útočiště o.p.s. Popisuje využití arteterapeutických technik v zařízení a je zhodnocením jejich využití.
Arteterapie lidí s duševním onemocněním. Kazuistika klienta
MACH, Jiří
Cílem práce je v obecné části práce představit v kontextu ostatních duševních poruch schizofrenii a schizoafektivní poruchu a s nimi spojenou problematiku duální diagnózy. V části věnované arteterapii bude prezentován výtvarný projev lidí s výše uvedenými duševními poruchami. Budou popsány možnosti arteterapeutického přístupu k těmto cílovým skupinám vycházející zejména z textů Evy Syřišťové. Závěr teoretické části je věnován nárokům na osobnost terapeuta pracujícího s lidmi s duševní poruchou. V praktické části jsou prezentovány dvě kazuistiky klientů, u kterých byly uplatněny odlišné arteterapeutické přístupy a je reflektována vlastní terapeutická praxe.
Arteterapeutický pohled na výtvarnou tvorbu žáků základní školy v období překonávání výtvarné krize
BREJCHOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zaměřuje na výtvarnou tvorbu pubescentů. Teoretická část se zabývá bližším popisem dospívání jedinců v jejich psychosociálním a biologickém vývoji. Souběžně je specifikován výtvarný vývoj se zaměřením dle stadií Viktora Löwenfelda. Nastíněna je arteterapeutická symbolika a její principy působení. Praktická část se pomocí analýzy sebraného výzkumného materiálu zaměřuje na rozbor výtvarné tvorby žáků ve věku 11-15 let. Výtvarná tvorba období překonávání výtvarné krize je analyzována, porovnávána, hodnocena formou a obsahem. Arteterapeutický pohled dotváří obraz jedince v jeho důležité životní etapě.
Kresba a její význam v předškolním věku
Orlická, Jana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šporclová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou a jejím významem v předškolním věku. Je rozdělená do dvou částí, a to na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické se zaměřuji na dětskou kresbu v propojení se specifickými aspekty vývoje předškolního věku, dále na pozitivní rozvoj dítěte pomocí kresby a ontogenezi grafického projevu. V závěru teoretické části zmiňuji také diagnostickou hodnotu dětské kresby a využití kresby v arteterapii. Na část teoretickou navazuje návrh výzkumu, jehož cílem je využití konkrétní projektivní kresebné metody - Kresba postavy u předškolních dětí jako doplňkové diagnostické metody. Klíčová slova: dětská kresba, předškolní věk, diagnostika, arteterapie.
Obraz matky v díle Tomáše H.
HRUBÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá vztahem matky a dítěte v raném dětství s následnými dopady tohoto vztahu v dospělosti. Je postavena na hledání paralel mezi neuspokojivým vztahem syna s matkou v dětství a latentním významem zjištěné symboliky orální frustrace či separační úzkosti ve výtvarné produkci syna, profesionálního výtvarníka. Je zde zahrnut výklad pojmu matka ve všech dostupných symbolických modifikacích. Teoretická část se věnuje vztahu matky a dítěte z hlediska psychoanalýzy a analytické psychologie, stručně pak zmiňuje základní názory předních psychoanalytiků na tuto problematiku. Druhou oblast teorie tvoří psychologie umění, kde jsou opět předloženy základní otázky vztahu mezi výtvarným dílem a umělcem, případně divákem, nelze opomenout ani teoretický a filozofický přístup k výtvarnému umění. Stěžejní část práce již věnuje pozornost osobnosti umělce Tomáše H., sestává z umělcovy biografie, analýzy a interpretace třech artefaktů, na kterých jsou aplikovány poznatky z oblasti psychoanalýzy a arteterapie. Cílem práce je konfrontace latentního a manifestního obsahu zkoumaných artefaktů, a propojení těchto zjištění se vztahem umělce s matkou v raném dětství. Závěr patří hledání odpovědí na klíčové otázky týkající se vztahu matky, syna a výtvarné produkce. Přínosem této práce je seriózní potvrzení významu oboru arteterapie, jeho úzká souvislost s psychoanalýzou a aplikace arteterapeutické metodiky v praxi s relevantními výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.